Dr. Max uzavrel rok 2023 s tržbami 618,2 milióna eur. Investuje do digitalizácie či služieb

4. 4. 2024 · 4 minúty na prečítanie

 

Bratislava 4. apríla 2024 – Dr. Max zaznamenal v minulom roku dynamický rast a potvrdil pozíciu lídra v lekárenskej starostlivosti na Slovensku. Pozitívne hospodárske výsledky spoločnosti sú sprevádzané investíciami do modernizácie a rozvoja služieb aj progresom vlastnej značky produktov s logom Dr. Max či vlastnej distribučnej spoločnosti ViaPharma.


Jednotka v lekárenskej starostlivosti, značka Dr. Max, sa môže pochváliť významným podielom na slovenskom trhu v dvoch kľúčových segmentoch. V oblasti kamenných lekární uzavrel Dr. Max rok 2023 s trhovým podielom 27 %, zatiaľ čo v segmente lekárenského eCommerce bola internetová lekáreň drmax.sk na úrovni až 44 %. Tento úspech podčiarkuje dôveru, ktorú pacienti a zákazníci vkladajú do značky Dr. Max. Tá predstavuje viac ako 20 miliónov návštev lekární ročne a viac ako 40 000 online objednávok a cez 150 000 ks vyexpedovaných produktov mesačne z e-shopu drmax.sk.

Tržby v miliónoch eur

Rok 2023 bol obdobím intenzívneho rastu počtu lekární Dr. Max, keďže spoločnosť otvorila 58 nových prevádzok. To jednak svedčí o zásadnej dynamike rastu a snahe o posilnenie prítomnosti v lekárenskom sektore, ale tiež je to potvrdenie dlhodobej stratégie zvyšovania dostupnosti sortimentu a služieb pod značkou Dr. Max. Celkové tržby lekárenskej siete Dr. Max a distribučnej spoločnosti ViaPharma SK na Slovensku za rok 2023 dosiahli 618,2 miliónov €. Tento výsledok predstavuje nárast o 67,1 miliónov € oproti roku 2022. Medziročný rast na úrovni 12,2 % definuje viacero faktorov – investície do technológií a služieb pre zákazníkov/pacientov, zvýšenie podielu a rozmach eCommerce biznisu aj rozvoj vlastnej distribučnej spoločnosti a privátnych značiek. 

„Dosiahnuté výsledky vnímame ako úspech našej dlhodobej stratégie, odhodlanie nášho tímu poskytovať najvyššiu kvalitu služieb v zlepšovaní zákazníckej/pacientskej skúsenosti. A tiež ako výsledok zvyšovania kompetencií lekárnikov, ako v prostredí tradičných kamenných lekární, online priestoru, a najmä v prepájaní týchto dvoch svetov,“ uviedol Marián Jánoš, výkonný riaditeľ Dr. Max Slovensko.

Najpredávanejšia značka na trhu

Jedným z výrazných prínosov k pozitívnym hospodárskym výsledkom Dr. Max je neustále rozširované portfólio produktov s logom Dr. Max, ktoré sa v roku 2023 stali so 7,2 % podielom na trhu najpredávanejšou značkou v kategórii liekov vydávaných bez lekárskeho predpisu, vitamínov a výživových doplnkov. Tržby v tejto kategórii medziročne vzrástli o 21 %. Mesačne to predstavuje viac ako 1 milión balení produktov s logom Dr. Max, čo potvrdzuje dôveru zo strany pacientov a zákazníkov. Medzi benefity privátnych značiek, ktoré zároveň definujú stratégiu spoločnosti pri jej rozvoji a podpore, je najmä garancia vysokej kvality pri zachovaní primeranej ceny. A to všetko s cieľom budovania firemnej identity a vzťahu so zákazníkom.

Lekárenská starostlivoť a distribúcia

V rámci rozvoja spoločnosti a s cieľom zvyšovania zákazníckej skúsenosti Dr. Max investoval najmä do zvyšovania dostupnosti lekárenskej starostlivosti, zlepšovania pracovného prostredia, automatizácie a digitalizácie. Medzi kľúčové oblasti v tomto smere patrí jednoznačne zveľaďovanie kamenných lekární, rozširovanie plnoautomatických robotických systémov do prevádzok. V roku 2023 sme mali roboty v 19 lekárňach, v Super Dr. Max je 20. robot. Ale aj napríklad zvyšovanie dostupnosti cez tzv. MaxBoxy, s ktorých inštaláciou začala spoločnosť koncom minulého roka a pokračuje naďalej s cieľom inštalovať najmenej 23 statických schránok na vyzdvihnutie objednávky z internetovej lekárne po celom Slovensku.

Medzi zásadné kroky v oblasti lekárenskej starostlivosti pod značkou Dr. Max môžeme zaradiť aj budovanie vlastnej distribučnej spoločnosti ViaPharma SK, ktorá pokračuje v strategickom rozvoji. Veľkodistribútor liekov a zdravotníckych pomôcok prešiel významnou transformáciou, keď do nového košického skladu s rozlohou bezmála 8 000 m² v priemyselnom parku Panattoni Park v Košiciach zaviedol viacero inovatívnych prvkov a zvýšil podiel automatizácie. Po plnej integrácii systémov, ktorá bola sfinalizovaná v poslednom kvartáli roka 2023, zlepšila ViaPharma SK servis level pre lekárne a zvýšila frekvenciu dodávok. A to predovšetkým do vlastných lekární Dr. Max na Slovensku, ktorých je aktuálne 408, ale aj pre ďalších zákazníkov pôsobiacich v oblasti zdravotnej starostlivosti. Rozvoj distribučnej spoločnosti potvrdzuje aktuálne prebiehajúca výstavba ďalšieho skladu v seneckom logistickom parku Prologis. Nový sklad bude s rozlohou viac ako 10 000 m² dôležitým bodom pre logistiku a zásobovanie liekmi a zdravotníckymi pomôckami predovšetkým v západnej časti Slovenska.